特斯拉Ikke Alene

“...we had a conversation

and it felt like I'd known you my whole life.”

Friday night  date night
周五  约会夜
I say“Pick up what you like”
我说 “选你喜欢的吧”
I don't care as long as you here
只要你在这里 我不在乎
Surprise  surprise
给你个惊喜
Ain't that nice
那样难道不是很好吗
Same old chick flick  Eighteenth time
同一部文艺爱情电影  看了第十八遍
You know the one with that guy
你知道的 就是和那个家伙的那部
Half way through  Look at you
每次看到一半  看看你
Smiling like you always do
像你平时那样微笑着
And I can't help but just stare
我控制不住地  一直盯着你看
'Cause suddenly
因为突然间
It hits me  As I watch you make believe
当我看着你幻想着这些  我想到
I wanna make this your reality
我要把这变成你的现实世界
And if you'll be my leading  Baby
如果你能做我的主角  宝贝
EVEN though I may look crazy
即使我看上去可能真的很疯狂

I'll grab your hands
我会抓住你的手
Ask you to dance
再邀请你跳支舞
In the middle of the street
在这条街的正中央
Learn to sign
学会做手语
Cheesy lines
庸俗的台词
Like“Baby you complete me”
像是“宝贝  你让我完整”
And in case you forget
怕你忘了
Where we've been
我们去过的地方
And what we did
还有一起做过的事
I'll write it all down
我就把它们都写下来
Read it out loud
大声读出来
Again and again
一遍又一遍
I promise if you let me
我保证  如果你允许
I'll love you like the movies
我会像电影里那样去爱你

Now I've never been
直到现在我也从来不是
One of them
像他们那种
Guys who could be leading men
可以当主角的男人
Just never seemed all that real
总觉得没有那么真实
“Well you're like 5-6”
“你也就五六分吧”
“So was Tom Cruise ”  “True”
“那汤姆克鲁斯也一样”  “确实”
But here right now
但是此时此地
With you somehow
和你在一起
The kind of love they write about
他们讲述的那种爱情
Is the kind of love
就是我此刻
That I'm starting to feel
逐渐开始感觉到的 那种爱

I'll grab your hands
我会抓住你的手
Ask you to dance
再请你跳支舞
In the middle of the street
在这条街的正中央
Learn to sign
学会做手语
Cheesy lines
庸俗的台词
Like“Baby you complete me”
像是“宝贝  你让我完整”
And in case you forget
怕你忘了
Where we've been
我们去过的地方
And what we did
还有一起做过的事
I'll write it all down
我就把它们都写下来
Read it out loud
大声读出来
Again and again
一遍又一遍
I promise if you let me
我保证  如果你允许
I'll love you like the movies
我会像电影里那样去爱你

“I'll never let go  Jack”
“我不会放手的  杰克”
“I'll never let go”
“我不会放手”
“If you are a bird  I'm a bird”
“如果你是一只鸟 我也是一只鸟”
“You had me at hello”
“当你说你好的时候 就已经拥有我了”

Like Noah loved Allie
就像诺亚爱着艾利
Like Hally loved Sally
就像哈利爱着莎莉
Like Richard loved Julia
就像理查德爱着茱莉亚
“Twice”
“两次”
Like Tom loved Meg
就像汤姆爱着梅格
And the way he loved that volleyball
就像他喜欢着排球的方式
“WILSON”
“威尔森”
The way Demi Moore loved that ghost
就像黛米摩尔爱着那个幽灵
“Weird”
“奇怪”
The way Jack loved Rose
就像杰克爱着萝丝
“What”
“什么”
I'll never let it go  never let it go
我绝不会放手
Never let it go
永远不会放手
I'll never let go
我绝不会放手

“Dude  you alright”  “I think so”
“老兄  你还好吗”  “我想还好”
Uh  if you'll be my leading  Baby
如果你能做我的主角  宝贝
“It just seemed like it hurt ”
“看起来会有点疼的样子”
EVEN though I may look crazy
即使我看起来可能真的很疯狂
“It did a little”
“确实会有点疼”
“Key change”
“关键角色交换吗”
“Nah  I don't want to”
“不  我不想了”
“I feel like we should do a key change”  “Okay”
“我想我们还是该换一下”  “好吧”

I'll grab your hands
我会抓住你的手
Ask you to dance
再请你跳支舞
In the middle of the street
在这条街的正中央
Learn to sign
学会做手语
Cheesy lines
庸俗的台词
Like“Baby you complete me”
像是“宝贝  你让我完整”
And in case you forget
怕你忘了
Where we've been
我们去过的地方
And what we did
还有一起做过的事
I'll write it all down
我就把它们都写下来
Read it out loud
大声读出来
Again and again
一遍又一遍
Close your eyes
闭上眼睛
Arms out right
伸出双臂
“I'm the king of the world”
“我是世界之王”
Carpet ride
走过红毯
Starry night
繁星满天
There's no way I don't kiss the boy
我怎么可能不去亲吻那个男孩

And in case you forget
怕你忘了
Where we've been
我们去过的地方
And what we did
还有一起做过的事
I'll write it all down
我就把它们都写下来
Read it out loud
大声读出来
Again and again
一遍又一遍
I promise if you let me
我保证  如果你允许
“Here's looking at you  kid”
“这杯是敬你的  亲爱的”
“Frankly  my dear”
“坦白说  亲爱的”
I'll love you like the movies
我会像电影里那样去爱你

     ――《Love you like the movies》

                by Anthem Lights

……真的,是一首写给EVAK的歌  /抱抱

纯手码,有错的地方求指出~?自己的渣翻哈哈^ω^
爱上这首歌了!爪机lof放不上音乐 大家可以自己去搜来听 真的旋律也很棒,歌词就更别说了!
这首歌里还有好多电影梗啊!都打算来补一补【笑】

@小汉堡和小豆蔻
同样也致――《The Notebook》
And in case you forget
怕你忘了
Where we've been
我们去过的地方
And what we did
还有一起做过的事
I'll write it all down
我就把它们都写下来
Read it out loud
大声读出来
Again and again
一遍又一遍

送给千千万万个平行世界里的电影呆子even,isak他很爱你。

评论

热度(24)